Un planeta a la teulada
l'oxigen que desprenen les paraules,
també podré aturar-me i contemplar
la llum que t'omple el rostre quan em parles.
Amb tu, seré capaç de despenjar
l'estrella més llunyana i oblidada,
llogar-li la lluentor dels seus cromats
i retornar-la al cel domesticada.
Cridar-la quan, plegats per l'univers,
juguem a escapar de les mirades;
posant satèl·lits en el pensament
i fer-hi cada nit una escapada.
Poder escalfar-nos en el cel rogent,
dormint sobre la lluna abandonada,
collint la cendra dels petits volcans
i fer el nostre planeta a la teulada.
Amb tu, seré capaç de fragmentar
el tram de la carícia més sincera
i, quan vingui l'eclipsi, escamparé
els seus bocins per tota l'atmosfera.
Amb tu, seré capaç de tripular
la càpsula que es perd pels teus silencis;
entrant en una nova dimensió,
en l'òrbita del temps que em concedeixis.
Podrem desafiar la gravetat
alçant els cossos sempre a un pam de terra,
amararem al meu Mediterrà,
on varem fondejar tantes tempestes.
Ens quedarem les claus de l'univers,
farem una estació per als poetes
i, quan els astres badallin de son,
ens omplirem de còsmiques promeses.
(2005)
Joan Manuel Serrat acompañará a Jofre Bardagí en la puesta de largo de Jofre Bardagí interpreta Serrat, un proyecto que revisita el cancionero de Serrat desde una mirada contemporánea y profundamente personal, y que conecta memoria familiar, legado musical y presente creativo.
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
El cantautor cubano Silvio Rodríguez dio a conocer en el Hay Festival de Cartagena de Indias (Colombia) Silvio Rodríguez, diario de un trovador, un libro que reúne textos inéditos de su cuaderno personal en diálogo con 143 fotografías del argentino Daniel Mordzinski, fruto de más de dos décadas de encuentros, viajes y trabajo compartido.
La cantante Rosa León publica Como la cigarra, el primer avance de Cartas de amor a María Elena Walsh, un proyecto producido por Alejo Stivel que reivindica la obra adulta de la creadora argentina desde el respeto, la admiración y la fidelidad a su espíritu.
El Secreto de los Arbustos, estrenado en noviembre pasado, surge del encuentro entre la cantautora chilena Pascuala Ilabaca y la orquesta SdC Big Band, y articula once composiciones que dialogan con realidades sociales, emocionales y políticas desde una sonoridad abierta y colectiva.