Em fas por
faig un pas enrere,
no es que et vulgui més lluny però és
que em fan por els teus ulls
i em segueixes mirant
com si fos tan fàcil
i no sé en què pensar
si hi ha vida al voltant.
Només veig unes mans que m'amenacen
i una veu que és capaç de pronunciar
les rialles d'un mot que fa el seu niu
a la boca que es torna de fusta.
Només veig un error de pell serena
i una equivocació a les esquenes
però un udol que m'invita a arriscar-me,
que la vida és més curta que llarga.
I intento trobar
quina és la manera
d'arribar al febrer
esquivant el mal temps,
però l'hivern als teus ulls
sembla primavera
i sé que véns a buscar
algun secret per guardar.
Quan la lluna il·lumina l'esperança
d'una nit on el temps és una farsa,
on les hores són curtes com espines
i se't claven profundes, petites.
I la nit compulsiva m'encomana
un desig fosc d'accelerar la trama
s'encadenen les frases amb paraules
que el silenci ha pintat per nosaltres.
(Este galapaguito
no tiene mare;
no tiene mare, sí;
no tiene mare, no.
Lo parió una gitana,
lo echó a la calle.
lo echó a la calle, sí;
lo echó a la calle, no.)
Em fas por, et miro i em fas por
i em fa por que em miris si tens por.
El texto contiene un fragmento de la "Nana de Sevilla" de las Trece canciones españolas antiguas de Federico García Lorca.
La cantante, flautista y compositora catalana Magalí Sare presenta Descasada, un trabajo entre la investigación antropológica y la libertad musical. Sare se sitúa en una escena de mujeres altamente formadas que han redefinido la canción de autor contemporánea.
En Barcelona tenemos la suerte de poder disfrutar de una cada vez más numerosa comunidad de artistas argentinos que habitan la ciudad y que enriquecen nuestra vida cultural. Con pocos días de diferencia tres de ellos han presentado sus respectivos trabajos discográficos en diversos espacios: en una librería abierta a la música, en la sede de un extraordinario refugio asociativo de Sants y en el auditorio de una biblioteca histórica.
La última edición del BarnaSants, la primera dirigida por Marçal Girbau, ha reducido un 40% el número de conciertos pero ha aumentado un 33% la asistencia y la venta de entradas. Girbau, que ha valorado positivamente esta 31 edición en la rueda de prensa celebrada hoy en Barcelona, ha apostado por menos fechas, más peso artístico y producciones propias con recorrido. Y una vez más se ha reivindicado la creación del Ateneu de la Cançó.