Caretes
òrbites concèntriques,
la lluna roda també.
Odi, intolerància, satèl·lits propers,
racisme, violència, meteorits contra ell.
De nou volen encaixar les peces,
amaguen formes, trampegen normes,
se solten les caretes.
L'engranatge segueix, una estira a l'altra, les caretes van caient.
Món vingut d'una mort en vida,
en diuen règim, fou dictadura feixista.
No tan lluny com penses, hi ha qui ho té molt present,
de fet en són els seus propis plantejaments.
El genocida des del llit de mort,
40 anys de traïdor, terror, contra tot, contra tothom.
L'engranatge segueix, una estira a l'altra, les caretes van caient.
Pares de l'eterna transició,
pana, fum de tabac,
la democràcia olorant.
Amnistia, per ells,
acaba en transacció de càrrecs
i ací els tens, amb tot el poder.
I ara que despunta la llibertat, que es reclama república, independència, justícia social, s'afanyen a retallar drets socials, laborals, llibertats, no ens deixen cantar, manifestar-nos, ni parlar.
Amnèsia del que va ser, cap consciència, escampat el virus, franquisme crònic esdevé.
Són els mateixos unes rodes endavant, passat el temps, un poc millor, tantes coses empitjorant.
L'engranatge segueix, una estira a l'altra, les caretes van caient.
El Festival BarnaSants 2026 iniciará el 27 de enero, en el Palau de la Música Catalana de Barcelona, su 31.ª edición con un concierto de homenaje al cantautor Lluís Llach, que conmemorará el 50.º aniversario de los míticos conciertos de enero de 1976. El espectáculo reproducirá, medio siglo después el repertorio original íntegro de aquellos conciertos con la participación de artistas como Manel Camp, Santi Arisa, Borja Penalba, Gemma Humet o Joan Reig, entre otros.
El cantautor asturiano Víctor Manuel inaugura etapa con Altafonte y presenta un álbum producido por David San José, formado por composiciones que abordan el amor, la esperanza y la identidad personal en un tiempo marcado por la incertidumbre.
El esperado estreno de Dialecto de Pájaros, la obra que compuso Patricio Wang hace casi cuatro décadas, tuvo lugar finalmente el pasado 11 de noviembre de 2025 en el Teatro Municipal de Viña del Mar, como concierto de apertura del Festival Puente: Encuentro Interoceánico de las Culturas. Hablamos de su estreno, de su génesis y de lo que viene.
El investigador y periodista Jorge Leiva publica un volumen que revisa, con rigor documental, todas las canciones grabadas por Víctor Jara entre 1957 y 1973, acompañadas de contexto histórico, creativo y biográfico. El lanzamiento oficial será el 25 de noviembre en el Centro Cultural Ceina, en Santiago.
Canción de luz. Homenaje a Ángel Quintero, producido por los Estudios Ojalá y licenciado por Bis Music, reúne once composiciones del repertorio del trovador fallecido en abril de 2024, interpretadas por destacadas voces de la música cubana como Silvio Rodríguez, Miriam Ramos, Frank Delgado o Eduardo Sosa.