Un nom de dona


No sé per on començaré
la propera cançó d’amor.
Potser em perdré pels teus carrers
fins que apareguin els acords,

o faré igual que fan els gats
quan la lluna no els deixa quiets,
i pujaré a dalt, al terrat,
per veure què bonica que ets.

I no caldrà que busqui un nom de dona,
tindré prou amb el teu: Barcelona.
Escampats pels teus racons
hi ha els petons
que no he pagat,
els amors que no he tingut,
les històries que no puc explicar…


I mentre em quedi un fil de veu
i em quedin coses per cantar,
quan em busqueu em trobareu
entre el Besòs i el Llobregat,

a Meridiana, a Diagonal,
del Tibidabo cap al mar,
cap a Colon, Rambles avall
o baixant de La font del gat…

I no caldrà que busqui un nom de dona,
tindré prou amb el teu: Barcelona.
Escampats pels teus racons
hi ha els petons
que no he pagat,
els amors que no he tingut,
les històries que no puc explicar…

Versión de Albert Fibla
Idiomas

Esta canción aparece en la discografía de
LO + LEÍDO
1.
Magalí Sare, la otra Rosalía
[30/04/2026] por Xavier Pintanel

La cantante, flautista y compositora catalana Magalí Sare presenta Descasada, un trabajo entre la investigación antropológica y la libertad musical. Sare se sitúa en una escena de mujeres altamente formadas que han redefinido la canción de autor contemporánea.

2.
Manu Estrach, Sandra Rehder y Carmen Aciar: Voces argentinas en Barcelona
[16/05/2026] por Carles Gracia Escarp

En Barcelona tenemos la suerte de poder disfrutar de una cada vez más numerosa comunidad de artistas argentinos que habitan la ciudad y que enriquecen nuestra vida cultural. Con pocos días de diferencia tres de ellos han presentado sus respectivos trabajos discográficos en diversos espacios: en una librería abierta a la música, en la sede de un extraordinario refugio asociativo de Sants y en el auditorio de una biblioteca histórica.

3.
La 31ª edición del ciclo BarnaSants crece en un 33% de público
[08/05/2026] por Xavier Pintanel

La última edición del BarnaSants, la primera dirigida por Marçal Girbau, ha reducido un 40% el número de conciertos pero ha aumentado un 33% la asistencia y la venta de entradas. Girbau, que ha valorado positivamente esta 31 edición en la rueda de prensa celebrada hoy en Barcelona, ha apostado por menos fechas, más peso artístico y producciones propias con recorrido. Y una vez más se ha reivindicado la creación del Ateneu de la Cançó.