El rabadà
A Betlem me’n vull anar:
Vols venir tu, rabadà?
Vull esmorzar!
A Betlem esmorzarem,
I a Jesús adorarem.
i amb neu hi anem?
Per la neu que al camí hi ha,
La calor ja la fondrà.
Oh, i la que fa!
Apa, aixeca’t, encén foc
I no anem a poc a poc.
Massa que em moc!
Tu les teies portaràs
I el camí il·luminaràs.
No ho faré pas!
Que no saps que aquesta nit
ha nascut Déu infinit?
Qui t’ho ha dit?
Doncs un àngel que volant,
ens ho anava anunciant.
No serà tant!
La samarra portaràs
i de neules l’ompliràs.
Jo no en vull pas!
Quins vailets més espantats!
Cantarem tots dos plegats.
L’orgue de gats!
Doncs, avant i no badem,
Que ja és hora que marxem.
–Cap a Betlem!
Versió de Guillermina Motta
A Betlem me'n vull anar, a Betlem me'n vull anar.
Vols venir, tu, rabadà? Vols venir, tu, rabadà?
—Vull esmorzar!
A Betlem esmorzarem, a Betlem esmorzarem.
I Jesús adorarem, i Jesús adorarem.
—I amb neu hi anem?
Per la neu que al camí hi ha, per la neu que al camí hi ha,
la calor ja la fondrà, la calor ja la fondrà.
—Oi, la que fa!
Alça't doncs, encén el foc, alça't doncs, encén el foc;
i no anem a poc a poc, i no anem a poc a poc!
—Massa que em moc!
Tu les teies portaràs, tu les teies portaràs
i el camí il·luminaràs, i el camí il·luminaràs.
—No ho faré pas!
Que no saps que aquesta nit, que no saps que aquesta nit
ha nascut Déu infinit? ha nascut Déu infinit?
—Qui t'ho ha dit?
Doncs un àngel que volant, doncs un àngel que volant,
ens ho anava anunciant, ens ho anava anunciant.
—No serà tant!
Apa, corre i no badem! Apa, corre i no badem!
que ja és hora que marxem, que ja és hora que marxem.
—Cap a Betlem!
Miguel Poveda hizo suyo el Gran Teatre del Liceu de Barcelona —uno de los grandes Teatros de la Ópera del mundo— en su concierto Distinto del 15 de Octubre, en el marco de la edición de 2025 del "Festival Jazz Barcelona".
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
Tras más de quince años de amistad y colaboraciones esporádicas, la actriz y cantante española Leonor Watling y el músico y productor estadounidense Leo Sidran publican Leo & Leo, un álbum conjunto disponible en plataformas digitales, CD y vinilo. El proyecto, con colaboraciones de Jorge Drexler, Kevin Johansen y Javi Peña, se acompaña de una gira internacional junto a The Groovy French Band.
El músico y compositor venezolano Henry Martínez murió este 2 de octubre, según informó su familia a través de un comunicado en redes sociales. Autor de más de 200 canciones, su obra fue interpretada por voces como Pablo Milanés, Martirio, Marc Anthony, Jerry Rivera, María Teresa Chacín, Cecilia Todd y Gualberto Ibarreto.
En un Palau Sant Jordi abarrotado, Joaquín Sabina se despidió de Barcelona con un concierto que fue al mismo tiempo un inventario de vida y un abrazo multitudinario a través de veintidós canciones que, tras más de medio siglo de carrera, ya no le pertenecen solo a él.