El cementiri del Sud-Oest
volen bon lloc per a ser enterrats:
es pensen que després de morts
encara podran fer el cap-gros.
Volen endur-se el majordom
per rebre honors a l’altre món
però quan són al darrer moment
voldrien tornar al naixement.
AI cementiri del Sud-Oest
hi ha tombes de pobres,
hi ha tombes de pobres.
AI cementiri del Sud-Oest
hi ha les tombes dels homes de diners.
Quan la terra els ha colgat
pensen: ens hem equivocat;
veuen aquell que han escarnit
que ara porta el mateix vestit.
No hi valen recomanacions:
junts el amos amb els peons
dins de la terra barrejats
fan malves ben agermanats.
Sovint reben visitants
uns hi van tots tristos i plorant,
i altres diuen: “pobre estimat,
quina herència que ens ha deixat!”.
I ell joiós i enriolat
espera que un nou enterrat
vingui a fer-li companyia.
Ja els veu tots esborronats,
esmaperduts i mig baldats
a punt de deixar la vida.
Al cementiri del Sud-Oest hi van els pobres,
hi van els pobres.
Al cementiri del Sud-Oest hi van els pobres
i els homes de diners.
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
La cantante mexicana Lila Downs recibirá el galardón el 20 de julio en Cartagena, en el marco del festival La Mar de Músicas, como reconocimiento a una trayectoria artística que ha tendido puentes entre culturas, lenguas y tradiciones musicales desde una mirada profundamente comprometida.
El cantautor argentino, radicado desde joven en Costa Rica, Adrián Goizueta, murió a los 74 años. Compositor, intérprete, docente y productor cultural, fue una referencia central en la renovación de la música latinoamericana contemporánea en el país.
El Festival Folk Internacional Tradicionàrius celebrará en Barcelona su 39ª edición entre el 16 de enero y el 27 de marzo de 2026 con más de 50 actividades y una programación que pone el foco en las lenguas habladas, cantadas y bailadas del Pirineo, con propuestas de Occitania, País Vasco, Aragón y los territorios de habla catalana.
La cantautora gallega Sés presenta un álbum en formato libro-CD y vinilo en el que la canción se sitúa en el centro absoluto, con trece composiciones originales que apuestan por la sencillez instrumental, la fuerza de la voz y una creación honesta, sin artificios ni sobreproducción.